De Lorijn Accountants

  • HOME
  • OVER ONS
    • DE LORIJN ACCOUNTANTS
    • RPD FISCAAL
  • DIENSTEN
    • ADVISERING
    • BEGELEIDEN START-UP
    • ADMINISTRATIE
    • FISCALE WERKZAAMHEDEN
    • JAARREKENING
    • SALARISADMINISTRATIE
    • OVERSTAPSERVICE
    • OVERIG
  • FISCALE CIJFERS
    • BOX 1 | INKOMEN UIT WERK EN WONING
    • BOX 2 | AANMERKELIJK BELANG
    • BOX 3 | INKOMEN UIT SPAREN/BELEGGEN
    • ERF- EN SCHENKBELASTING
    • OMZETBELASTING
    • PERSONEEL
    • VENNOOTSCHAPSBELASTING
    • DIVERSEN
  • NIEUWS
    • ACTUALITEITEN
    • PUBLICATIES
  • DOWNLOADS
  • CONTACT
    • INSCHRIJVING NIEUWSBRIEF
    • ROUTE
    • KLACHTEN
    • VACATURES

October 14, 2013 By Anton de Lorijn

Aangiftebrief omzetbelasting verdwijnt!

Ook de Belastingdienst houdt rekening met kosten en milieu. Vanaf 1 januari 2014 ontvangen ondernemers daarom geen aangiftebrief omzetbelasting meer. Ook de acceptgiro bij de aangiftebrief verdwijnt. Dit gebeurt al in december 2013.

 

Einde aangiftebrief omzetbelasting

Verzorgt u gedurende het jaar zelf de aangifte omzetbelasting van uw bedrijf dan ontvangt u nu nog automatisch en periodiek de aangiftebrief omzetbelasting. Deze brief dient als een herinnering voor het op tijd doen van uw btw-aangifte. Volgend jaar stuurt de Belastingdienst de brief niet langer naar u toe. Ook de acceptgiro die bij de aangiftebrief zit, verdwijnt dus en wel per december 2013. Bij de aangiftebrief omzetbelasting voor de maand december of het vierde kwartaal 2013 treft u dan ook geen acceptgiro meer aan.

 

Wilt u toch een herinnering van de Belastingdienst blijven ontvangen, dan kunt u dat digitaal regelen. De Belastingdienst stuurt dan automatisch een e-mail naar het opgegeven adres wanneer u aangifte moet doen. U kunt dit regelen via het beveiligde gedeelte van site van de Belastingdienst. Geef bij de gebruikersinstellingen uw e-mailadres op en vink aan dat u een e-mailbericht wilt ontvangen.

 

Om de overgang gemakkelijker te maken, krijgt u begin januari eenmalig een jaaroverzicht met daarin de aangiftetijdvakken, uiterste inlever- en betaaldatums en de betalingskenmerken.

Filed Under: Nieuws

Over Ons

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

Meest recente actualiteiten

  • Advieswijzer Transitievergoeding bij ontslag en overige vergoedingen
  • Spoedwaarneming tandarts is btw-belast
  • Bij dga gestald geld valt ook onder excessief lenen
  • Advieswijzer Auto: zakelijk of privĂ©?
  • Advieswijzer Auto en fiscus

Onze diensten

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

AANGESLOTEN BIJ

ONZE DIENSTEN

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

Contact gegevens

  • Mr. Franckenstraat 88-90, 6522 AH Nijmegen
  • 024 360 5599
  • 024 360 7009
  • info@lorijn.nl
  • Vind ons op de kaart

Disclaimer | Algemene Voorwaarden | Klokkenluidersregeling | Privacyreglement | Vacatures | Twitter | Facebook | LinkedIn