De Lorijn Accountants

  • HOME
  • OVER ONS
    • DE LORIJN ACCOUNTANTS
    • RPD FISCAAL
  • DIENSTEN
    • ADVISERING
    • BEGELEIDEN START-UP
    • ADMINISTRATIE
    • FISCALE WERKZAAMHEDEN
    • JAARREKENING
    • SALARISADMINISTRATIE
    • OVERSTAPSERVICE
    • OVERIG
  • FISCALE CIJFERS
    • BOX 1 | INKOMEN UIT WERK EN WONING
    • BOX 2 | AANMERKELIJK BELANG
    • BOX 3 | INKOMEN UIT SPAREN/BELEGGEN
    • ERF- EN SCHENKBELASTING
    • OMZETBELASTING
    • PERSONEEL
    • VENNOOTSCHAPSBELASTING
    • DIVERSEN
  • NIEUWS
    • ACTUALITEITEN
    • PUBLICATIES
  • DOWNLOADS
  • CONTACT
    • INSCHRIJVING NIEUWSBRIEF
    • ROUTE
    • KLACHTEN
    • VACATURES

March 13, 2015 By Anton de Lorijn

De € 25 geschenkenregeling onder de werkkostenregeling

Geschenken aan werknemers behoren in beginsel tot het loon. Denk bijvoorbeeld aan een bos bloemen met secretaressedag, geschenk i.v.m. werk jubileum en kerstgeschenken.

 

Onder de werkkostenregeling is de € 25 regeling geïntroduceerd.

 

Geeft u een geschenk (attentie) aan uw werknemer en is dit niet zozeer op basis van de relatie werkgever-werknemer, dan is geen sprake van loon. Denk bijvoorbeeld aan een rouwkrans. Een dergelijke attentie geeft u uit wellevendheid, sympathie of piëteit met de familie van uw overleden werknemer. De persoonlijke relatie is dan op de voorgrond en niet de werkrelatie.

Neem bij (kleine) geschenken in ieder geval de volgende drie voorwaarden in acht. Dan weet u zeker dat uw attentie voor die speciale gelegenheid als bijvoorbeeld een geboorte, geen loon is:

  • het betreft een persoonlijke attentie in een situatie waarin ook anderen zo’n attentie zouden geven,
  • u geeft geen geld of een waardebon,
  • het geschenk is niet duurder dan € 25 (factuurwaarde inclusief btw).

Het gaat dus om situaties waarin ook aan anderen zo’n attentie zou worden gegeven zoals bijvoorbeeld geboorte, verjaardag, huwelijk, ziekte e.d.

Geschenken die aan de drie voorwaarden voldoen komen niet ten laste van de vrije ruimte.

 

Filed Under: Nieuws

Over Ons

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

Meest recente actualiteiten

  • Tegemoetkoming Energiekosten energie-intensief mkb
  • Vast bedrag niet-aftrekbare gemengde kosten stijgt naar € 5.100
  • Schenken: wat zijn in 2023 de mogelijkheden?
  • Afrekening werkkostenregeling 2022 in maart 2023
  • Aanvragen ISDE-subsidie gestart

Onze diensten

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

AANGESLOTEN BIJ

ONZE DIENSTEN

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

Contact gegevens

  • Mr. Franckenstraat 88-90, 6522 AH Nijmegen
  • 024 360 5599
  • 024 360 7009
  • info@lorijn.nl
  • Vind ons op de kaart

Disclaimer | Algemene Voorwaarden | Klokkenluidersregeling | Privacyreglement | Vacatures | Twitter | Facebook | LinkedIn