De Lorijn Accountants

  • HOME
  • OVER ONS
    • DE LORIJN ACCOUNTANTS
    • RPD FISCAAL
  • DIENSTEN
    • ADVISERING
    • BEGELEIDEN START-UP
    • ADMINISTRATIE
    • FISCALE WERKZAAMHEDEN
    • JAARREKENING
    • SALARISADMINISTRATIE
    • OVERSTAPSERVICE
    • OVERIG
  • FISCALE CIJFERS
    • BOX 1 | INKOMEN UIT WERK EN WONING
    • BOX 2 | AANMERKELIJK BELANG
    • BOX 3 | INKOMEN UIT SPAREN/BELEGGEN
    • ERF- EN SCHENKBELASTING
    • OMZETBELASTING
    • PERSONEEL
    • VENNOOTSCHAPSBELASTING
    • DIVERSEN
  • NIEUWS
    • ACTUALITEITEN
    • PUBLICATIES
  • DOWNLOADS
  • CONTACT
    • INSCHRIJVING NIEUWSBRIEF
    • ROUTE
    • KLACHTEN
    • VACATURES

September 23, 2021 By de Lorijn

Doorlopende machtiging

Tot nu toe moesten machtigingen elk jaar opnieuw aangevraagd worden, maar dat is nu niet meer zo! De Belastingdienst heeft doorlopende machtigingen beschikbaar gesteld. Op basis van een actieve doorlopende machtiging wordt jaarlijks de registratie van de onderliggende jaargebonden machtiging(en) geactiveerd.

Let op! Een doorlopende machtiging activeer je éénmalig, deze blijft daarna actief (en zorgt er daarmee voor dat de andere machtigingen automatisch actief worden) tot het moment dat de intermediair of de belastingplichtige de machtiging intrekt.

Nadat de doorlopende machtigingen door de intermediair aangevraagd zijn ontvangt de belastingplichtige een activeringsbrief van de Belastingdienst. Op dit moment krijgt de machtiging de status ‘in behandeling’. De belastingplichtige leest de brief en stuurt deze, na akkoordbevinding, door naar de intermediair. De intermediair vult de code uit de brief in bij de machtiging. De machtiging wordt vervolgens geactiveerd bij Digipoort. Er komt een doorlopende machtiging voor de vooraf ingevulde aangifte inkomstenbelasting en aanslagen inkomstenbelasting, toeslagen en vennootschapsbelasting.

Let op! De machtiging moet binnen een periode van 8 weken na dagtekening van de brief geactiveerd worden.

Filed Under: Nieuws Tagged With: doorlopende machtiging

Over Ons

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

Meest recente actualiteiten

  • Tegemoetkoming Energiekosten energie-intensief mkb
  • Vast bedrag niet-aftrekbare gemengde kosten stijgt naar € 5.100
  • Schenken: wat zijn in 2023 de mogelijkheden?
  • Afrekening werkkostenregeling 2022 in maart 2023
  • Aanvragen ISDE-subsidie gestart

Onze diensten

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

AANGESLOTEN BIJ

ONZE DIENSTEN

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

Contact gegevens

  • Mr. Franckenstraat 88-90, 6522 AH Nijmegen
  • 024 360 5599
  • 024 360 7009
  • info@lorijn.nl
  • Vind ons op de kaart

Disclaimer | Algemene Voorwaarden | Klokkenluidersregeling | Privacyreglement | Vacatures | Twitter | Facebook | LinkedIn