De Lorijn Accountants

  • HOME
  • OVER ONS
    • DE LORIJN ACCOUNTANTS
    • RPD FISCAAL
  • DIENSTEN
    • ADVISERING
    • BEGELEIDEN START-UP
    • ADMINISTRATIE
    • FISCALE WERKZAAMHEDEN
    • JAARREKENING
    • SALARISADMINISTRATIE
    • OVERSTAPSERVICE
    • OVERIG
  • FISCALE CIJFERS
    • BOX 1 | INKOMEN UIT WERK EN WONING
    • BOX 2 | AANMERKELIJK BELANG
    • BOX 3 | INKOMEN UIT SPAREN/BELEGGEN
    • ERF- EN SCHENKBELASTING
    • OMZETBELASTING
    • PERSONEEL
    • VENNOOTSCHAPSBELASTING
    • DIVERSEN
  • NIEUWS
    • ACTUALITEITEN
    • PUBLICATIES
  • DOWNLOADS
  • CONTACT
    • INSCHRIJVING NIEUWSBRIEF
    • ROUTE
    • KLACHTEN
    • VACATURES

February 19, 2015 By Anton de Lorijn

Hoge boete bij een onjuiste rittenregistratie

Heeft uw werknemer een auto van de zaak en gebruikt hij deze niet privé, dan kan hij een ‘Verklaring geen privégebruik auto’ aanvragen. Met deze verklaring hoeft u geen rekening te houden met de bijtelling. Maar ook met een verklaring op zak zal de werknemer moeten aantonen dat hij op jaarbasis de auto niet meer dan 500 kilometer privé gebruikt. Dat kan met een sluitende rittenregistratie. Blijkt later dat de bijtelling ten onrechte niet heeft plaatsgevonden en is grove schuld dan wel opzet in het spel, dan riskeert uw werknemer een vergrijpboete van 40% dan wel 80% van het wettelijk maximum van € 5.278. In geval van een onjuiste of onvolledige rittenregistratie kan de vergrijpboete oplopen tot 100% van dit wettelijk maximum. De inspecteur moet dan wel onderzoeken of de zaak ernstig genoeg is voor een dergelijke hoge boete. Wordt een vergrijpboete opgelegd, dan is het zaak de inspecteur dus te vragen om een onderbouwing. Let op! Voorkomen is beter dan genezen. Wijs uw werknemer op het belang van een juiste rittenregistratie.

Filed Under: Nieuws

Over Ons

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

Meest recente actualiteiten

  • Tegemoetkoming Energiekosten energie-intensief mkb
  • Vast bedrag niet-aftrekbare gemengde kosten stijgt naar € 5.100
  • Schenken: wat zijn in 2023 de mogelijkheden?
  • Afrekening werkkostenregeling 2022 in maart 2023
  • Aanvragen ISDE-subsidie gestart

Onze diensten

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

AANGESLOTEN BIJ

ONZE DIENSTEN

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

Contact gegevens

  • Mr. Franckenstraat 88-90, 6522 AH Nijmegen
  • 024 360 5599
  • 024 360 7009
  • info@lorijn.nl
  • Vind ons op de kaart

Disclaimer | Algemene Voorwaarden | Klokkenluidersregeling | Privacyreglement | Vacatures | Twitter | Facebook | LinkedIn