De Lorijn Accountants

  • HOME
  • OVER ONS
    • DE LORIJN ACCOUNTANTS
    • RPD FISCAAL
  • DIENSTEN
    • ADVISERING
    • BEGELEIDEN START-UP
    • ADMINISTRATIE
    • FISCALE WERKZAAMHEDEN
    • JAARREKENING
    • SALARISADMINISTRATIE
    • OVERSTAPSERVICE
    • OVERIG
  • FISCALE CIJFERS
    • BOX 1 | INKOMEN UIT WERK EN WONING
    • BOX 2 | AANMERKELIJK BELANG
    • BOX 3 | INKOMEN UIT SPAREN/BELEGGEN
    • ERF- EN SCHENKBELASTING
    • OMZETBELASTING
    • PERSONEEL
    • VENNOOTSCHAPSBELASTING
    • DIVERSEN
  • NIEUWS
    • ACTUALITEITEN
    • PUBLICATIES
  • DOWNLOADS
  • CONTACT
    • INSCHRIJVING NIEUWSBRIEF
    • ROUTE
    • KLACHTEN
    • VACATURES

April 4, 2017 By de Lorijn

Lunch tijdens vergadering. Belast of onbelast?

Belast?
Als u een lunch verstrekt aan uw werknemers op kantoor, dan is deze lunch in principe belast. De wetgever heeft de waarde van zo’n maaltijd forfaitair vastgesteld op € 3,30 (bedrag 2017). U kunt € 3,30 individueel belasten bij uw werknemers maar u kunt er ook voor kiezen dit bedrag aan te wijzen in uw vrije ruimte. In dat geval betaalt u alleen belasting (80% eindheffing) als uw vrije ruimte op jaarbasis wordt overschreden.

Of toch onbelast?
Maaltijden met een meer dan bijkomstig zakelijk karakter zijn daarentegen onbelast. De Belastingdienst vindt een lunch met alleen werknemers over het algemeen echter niet zakelijke genoeg, ook niet als tijdens de lunch over werk gepraat wordt. Alleen als de lunchvergadering duidelijk een zakelijk karakter heeft, zal de lunch daarom onbelast zijn.

Tip: Consumpties zoals koffie, thee en kleine versnaperingen (géén maaltijden) die u verstrekt op de werkplek, zijn wel altijd onbelast.

Filed Under: Nieuws

Over Ons

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

Meest recente actualiteiten

  • Waarde geschonken woning van WOZ naar WEV per 2027
  • Nieuwe belastingtarieven, -kortingen en faciliteiten 2026
  • Anticipeer op btw-herziening diensten vanaf 2026
  • Wijzigingen in 2026 in bedrijfsopvolgingsfaciliteiten
  • Geen bijtelling bij incidenteel thuis stallen fiets van de zaak

Onze diensten

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

AANGESLOTEN BIJ

ONZE DIENSTEN

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

Contact gegevens

  • Mr. Franckenstraat 88-90, 6522 AH Nijmegen
  • 024 360 5599
  • 024 360 7009
  • info@lorijn.nl
  • Vind ons op de kaart

Disclaimer | Algemene Voorwaarden | Klokkenluidersregeling | Privacyreglement | Vacatures | Twitter | Facebook | LinkedIn

Insert/edit link

Enter the destination URL

Or link to existing content

    No search term specified. Showing recent items. Search or use up and down arrow keys to select an item.