De Lorijn Accountants

  • HOME
  • OVER ONS
    • DE LORIJN ACCOUNTANTS
    • RPD FISCAAL
  • DIENSTEN
    • ADVISERING
    • BEGELEIDEN START-UP
    • ADMINISTRATIE
    • FISCALE WERKZAAMHEDEN
    • JAARREKENING
    • SALARISADMINISTRATIE
    • OVERSTAPSERVICE
    • OVERIG
  • FISCALE CIJFERS
    • BOX 1 | INKOMEN UIT WERK EN WONING
    • BOX 2 | AANMERKELIJK BELANG
    • BOX 3 | INKOMEN UIT SPAREN/BELEGGEN
    • ERF- EN SCHENKBELASTING
    • OMZETBELASTING
    • PERSONEEL
    • VENNOOTSCHAPSBELASTING
    • DIVERSEN
  • NIEUWS
    • ACTUALITEITEN
    • PUBLICATIES
  • DOWNLOADS
  • CONTACT
    • INSCHRIJVING NIEUWSBRIEF
    • ROUTE
    • KLACHTEN
    • VACATURES

November 10, 2020 By de Lorijn

Opnieuw extra steun getroffen sectoren

Uitbreiding TVL
De bestaande tegemoetkoming voor vaste lasten (TVL) is eenmalig voor de periode oktober t/m december 2020 ook beschikbaar voor bedrijven zonder de juiste SBI-code. Dit betekent dat in beginsel alle ondernemingen die in die periode minstens 30% omzetverlies realiseren, voor de TVL in aanmerking komen. Men moet wel aan alle overige eisen voor de TVL voldoen.

Let op! De TVL voor de periode oktober t/m december 2020 kan maximaal € 90.000 bedragen.

Extra steun horeca
Vanwege de verplichte sluiting van horecabedrijven, kunnen deze ondernemingen in aanmerking komen voor een extra subsidie. Dit vanwege de extra kosten die met de sluiting samenhangen, bijvoorbeeld als gevolg van bederf. De steunmaatregel bedraagt ongeveer 2,75% van de omzet en zal gemiddeld per bedrijf ongeveer € 2.500 bedragen.

Let op! Horecabedrijven hoeven de steun niet apart aan te vragen. Deze wordt namelijk opgeteld bij de reguliere tegemoetkoming via de TVL voor de periode oktober t/m december 2020.

Subsidie evenementenbranche
Ook voor de zwaar getroffen evenementenbranche komt er een extra tegemoetkoming. Deze is bestemd voor ondernemers die wel voor de TVL uit het tweede steunpakket in aanmerking zijn gekomen, maar niet voor TVL voor de periode oktober t/m december 2020 omdat hun omzet in het vierde kwartaal van 2019 te laag was.

Ook in 2021 geen hogere WW-premie bij overwerk
Werkgevers betalen in 2020 meer WW-premie voor werknemers met een flexibel arbeidscontract. Dit geldt ook als een werknemer meer dan 30% heeft overgewerkt. Vanwege de extreme drukte in bepaalde sectoren, zoals de zorg, geldt deze regeling niet in 2020. Besloten is om deze regeling vanwege de aanhoudende coronacrisis ook in 2021 niet toe te passen.

Looptijd coronakredieten verlengd
Het corona garantie-instrumentarium en de financieringsregelingen COL via de Regionale Ontwikkelingsmaatschappijen en de Overbruggingskredietfaciliteit Qredits, worden verlengd tot en met 30 juni 2021. De BMKB-C regeling wordt verlengd tot eind 2021.

Filed Under: Nieuws Tagged With: tegemoetkoming vaste lasten, tvl, uitbreiding

Over Ons

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

Meest recente actualiteiten

  • Tegemoetkoming Energiekosten energie-intensief mkb
  • Vast bedrag niet-aftrekbare gemengde kosten stijgt naar € 5.100
  • Schenken: wat zijn in 2023 de mogelijkheden?
  • Afrekening werkkostenregeling 2022 in maart 2023
  • Aanvragen ISDE-subsidie gestart

Onze diensten

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

De Lorijn Accountants en Belastingadviseurs en RPD Fiscaal vormen samen in Nijmegen een accountants- en belastingadvies kantoor voor het midden- en kleinbedrijf die u als ondernemer terzijde staat bij het ondernemen waarbij een individuele benadering, optimale service en hoogwaardige kwaliteit en maatwerk centraal staat.

AANGESLOTEN BIJ

ONZE DIENSTEN

  • Advisering
  • Begeleiden startende ondernemers
  • Administratie
  • Fiscale werkzaamheden
  • Jaarrekening
  • Salarisadministratie
  • Overig

Contact gegevens

  • Mr. Franckenstraat 88-90, 6522 AH Nijmegen
  • 024 360 5599
  • 024 360 7009
  • info@lorijn.nl
  • Vind ons op de kaart

Disclaimer | Algemene Voorwaarden | Klokkenluidersregeling | Privacyreglement | Vacatures | Twitter | Facebook | LinkedIn